Intervenție specializată pentru copiii cu părinți deținuți

Copiii cu părinți deținuți pot avea o stimă de sine scăzută, sentimente de rușine și rezultate școlare slabe. Este important ca învățătorii și profesorii care au în clasele lor elevi cu părinți încarcerați să-i îndrume către serviciile consilierului școlar și/sau alte servicii de suport din comunitatea din care fac parte. 


Intervenția specializată poate sprijini copilul să traverseze cu succes perioada absenței părintelui, să rezolve potențialele conflicte cu alți copii care pot apărea pe fondul unor stigmatizări și să prevină scăderea randamentului, absenteismului și/sau a abandonului școlar. 

Consilierii școlari ar putea aborda, în discuțiile cu copilul, teme cum ar fi: momentul arestării, modalități de adaptare la perioada de separare de părintele care se află în închisoare, secretul cu privire la detenția părintelui sau pregătirea pentru reîntoarcerea acasă a acestuia.

Material realizat în cadrul proiectului „Copii cu părinți deținuți – copiii invizibili” finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro). Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014. Pentru informaţii oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesaţi www.eeagrants.org.