Reunificarea familiei, un moment sensibil pentru copii

Reunificarea familiei, un moment sensibil pentru copii

Revenirea acasă a părintelui care a fost în detenție poate fi un moment sensibil pentru întreaga familie. În funcție de durata și natura pedepsei, reunificarea familiei poate fi idealizată sau privită cu teamă de către copii. Spre exemplu, în situațiile în care pedeapsa părintelui a fost pentru violență familială, copiii pot simți teamă, iar discuțiile în familie pe această temă sunt adesea amânate sau evitate. În cazurile în care copiii și ceilalți membri ai familiei aveau o relație bună cu părintele arestat, revenirea acestuia este văzută ca un moment de bucurie și speranța că familia își va îmbunătăți situația economică și socială.   Consilierea în situația &ici [...]

mai mult

COPIL TRAUMATIZAT ÎN TIMPUL REȚINERII PĂRINTELUI SĂU

COPIL TRAUMATIZAT ÎN TIMPUL REȚINERII PĂRINTELUI SĂU

COPIL TRAUMATIZAT ÎN TIMPUL REȚINERII PĂRINTELUI SĂU - atunci când părinții au probleme cu legea copiii trebuiesc protejați - Alternative Sociale dezaprobă practica de a traumatiza copiii în procedurile de aducere/arestare a părinților folosite de organele judiciare. Recomandăm Ministerului Afacerilor Interne să introducă în practica polițiștilor care execută un mandat penal sau rețin o persoană care are în îngrijire copii minori colaborarea cu serviciile sociale. De asemenea, recomandăm polițiștilor să se asigure că acei copii nu vor asista la reținerea/arestarea părintelui lor și vor rămâne în grija unui adult responsabil sau, după caz, vor fi preluați de serviciile sociale. De asemenea, aprec [...]

mai mult

Intervenție specializată pentru copiii cu părinți deținuți

Copiii cu părinți deținuți pot avea o stimă de sine scăzută, sentimente de rușine și rezultate școlare slabe. Este important ca învățătorii și profesorii care au în clasele lor elevi cu părinți încarcerați să-i îndrume către serviciile consilierului școlar și/sau alte servicii de suport din comunitatea din care fac parte.  Intervenția specializată poate sprijini copilul să traverseze cu succes perioada absenței părintelui, să rezolve potențialele conflicte cu alți copii care pot apărea pe fondul unor stigmatizări și să prevină scăderea randamentului, absenteismului și/sau a abandonului școlar.  Consilierii școlari ar putea aborda, în discuțiile cu copilul, teme cum ar fi: momentul arestării, modal [...]

mai mult

Momentul arestării, în atenția specialiștilor

 Momentul arestării unuia dintre părinți poate afecta profund starea emoțională a copilului. De aceea, este important să se verifice, înainte de a executa mandatul de aducere sau de arestare, dacă în aceste familii se află un minor care ar putea fi martor la acest eveniment cu potențial de traumă. În cazul în care un copil asistă la arestarea părintelui, acesta ar putea trăi emoții intense cum ar fi șocul, confuzia cu privire la ce și de ce s-a întâmplat, iar mai târziu furie împotriva părintelui din închisoare sau împotriva autorităților. Specialiștii Alternative Sociale recomandă ca intervenția să fie adaptată astfel încât copilul să fie protejat din punct de vedere psiho-emo [...]

mai mult

Resurse utile pentru specialiștii care lucrează cu copii cu părinți deținuți

Materialul prezintă tehnici de lucru pentru asistența copiilor care au unul din părinți în închisoare. Acest material a fost utilizat în cadrul seminarului organizat de Asociația Alternative Sociale în perioada 12-14 februarie la Iași. Trainingul a fost susținut de Madelein Lofgren și Stina Charlotta Michelson din cadrul BUFFF din Stockholm - cel mai mare ONG din Suedia care lucrează cu copii cu părinți deținuți. Seminarul a urmărit dezvoltarea abilităţilor profesionale ale membrilor instituţiilor guvernamentale din Iaşi şi Vaslui care vin în contact cu copii cu părinţi deţinuţi. Materialul poate fi descărcat aici

mai mult

Recomandare către Ministerului Educației și Cercetării Științifice

Studiile arată că majoritatea copiilor ai căror părinți sunt în detenție sunt afectați de această situație: trăiesc sentimente de abandon, manifestă simptome specifice depresiei și/sau anxietății, au dificultăți de control al emoțiilor, sunt marginalizați de colegi și alți membri adulți din comunitate, au performanțe școlare scăzute, dezvoltă comportamente de tip (pre)delincvent (Poehlmann, 2005; Boswell, 2002; Farrington, 1995; Meyers, Smarsh, Amlund-Hagen & Kennon, 1999; Wildeman & Western, 2010). Un studiu efectuat în România în perioada 2010 – 2013 pe 251 copii cu părinți deținuți a arătat faptul că aceștia sunt invizibili la nivelul instituțiilor cu rol în protecția copilului în termeni [...]

mai mult

1 la 6 din 10
Prima pagina<12>Ultima pagina